Tree via: dia bakal ke laut.

(entri khas untuk manusia istimewa yang berkenaan dengan hidup aku.)

Aku kagum dengan semangat dia, serius aku tak kan percaya dia mampu berhadapan dengan dunia dia yang lebih besar daripada diri dia kalau dia tak bagi gambar- gambar dia belayar masa praktikal..sebab dia lagi 'comel' dari aku..hehe.



Seronok kot muda- muda lagi dah dapat peluang merantau, melawat tempat orang tapi aku faham bukan senang kerja bidang dia ni, itupun aku try la ceduk info- info dari sumber lain supaya aku lebih faham keadaan dia. Pengorbanan untuk tinggalkan orang- orang tersayang di darat macam mak ayah, adik- adik dia terutama yang paling bongsu sekali yang sakit, dia menggadaikan nyawa di lautan..pergh!! pergh!! bila dengar dia bercerita tentang pengalaman dia je aku dah tenganga..tapi susah nak suruh dia bercerita tentang hidup dia ni. Hasil yang diterima pelaut- pelaut ni memang lumayan tapi apa yang mereka kerjakan dan perlu korbankan juga agak besar ertinya.

Dia seorang yang fleksibel, fokus, suka gelak(tak penat agak nya,haha!!) dan sangat suka menyakat aku, pandai buat aku sentiasa tersenyum n n n matang..
Abang long kepada puteri- puteri En. Hazlan..mesti garangkan abang long fahrul ni..ni ada beberapa soalan cepu cemas yang aku try bagi tuk dia jawap..

apa yang paling awak sayang dalam dunia, hidup awak?
jwpn dia: saya sayang keluarga, diri sendiri dan.. awak..(yg part 'awk' tu aku tak tahu la ikhlas ke tak.)


apa rasanya bila berjauhan dengan keluarga..apa yang difikirkan?
jawapan dia: nak tau..time 1st ship..saya ada nangis cause rindu plus dengan orgpun mcm c***** atas kapal tu..tempat mengadu saya hanya seorang kawan baik perempuan saya(semoga awk brjaya memiliki hatinya)..tapi saya tak pernah nangis time call family, saya tak nak dorang susah hati, tu je tapi bila dah lama- lama okla.

banyak- banyak negara yang awak singgah, negara mana yang paling meninggalkan kesan pada kenangan?
jawapan dia: tokyo..best2!!! sebab baju- baju brand ori murah je.


kenangan tak boleh lupa tentang ALAM,ganu dan perasaan jadi senior sem akhir?
jawapan dia: ALAM tak best..tak payahlah masuk..dulu tak bestla sekarang ok dah dan..senior macam hampeh(kejam plak ai jawapan cik abang ni..menakutkan.)

5- 10 tahun akan datang?
jawapan dia: saya dh jadi 4th or 3rd engineer dah..dah ada isteri..insyaAllah..and saya akan jaga family saya,that all.

maksud cinta..pengorbanan..kepercayaan bagi dia yang tak berapa nak jiwang? hehe..
pacik!!!  mana kapal??
jawapan dia: huyoo..susah nak jawap nie,talian hayat leh?(aku dah cakap dah mamat ni tak jiwang,haha) cinta ni terbahagi kepada 2bahagian, cinta hakiki dan cinta syaitan. cinta hakiki, cinta berdasarkan kepercayaan , kasih sayang antara satu sama lain and cinta syaitan..cinta hanya sekadar nafsu..itu je lah kot.

(p/s: Semoga dia berjaya mencapai cita- cita dan berjaya juga di dunia dan akhirat..amin. Seronok dapat kenal awak. BFF..)

No comments: