Bad Boy atau Skema?

definasi kamus D.E.N
bad boy: budak buruk la..ok,itu kamus google translate(lalala..)  kalau bagi aku seorang yang semestinya lelaki  berperangai nakal gitu, dan mungkin tahap kritikal nakal..superb! dalam kurungan jahat fullstop. kalau lelaki pesen bad boy yang alakad ok je kot yang to much tu memg nk makan penampor aku la tu.
skema: sifat yang berlawanan dengan bad boy dan mungkin juga seorang yang 'nerd'. skema di jiwa udahla kot,cukup dah tu alakad.




yang mana menjadi pilihan?
kalau pilih bad boy sepenuhmya, karam la hidup. 
kalau pilih yang skema sepenuhnya, mungkin bagus tetapi macam bosan je hidup, tiada warna..satu ton je.

bagaimana kalau ciri-ciri di atas digabungkan? 
macam menarik kan..tetapi diakui hakikat kebanyakan perempuan lebih cenderung mengimpikan seorang jejaka yang ada sifat-sifat bad boy+skema. nampak cool kan lelaki yang sedikit nakal,mempunyai sifat humor, agak berani, tidak kaku apabila berhadapan dengan perempuan dalam masa yang sama mempunyai jiwa yang skema dalam erti kata lain, baik, tertib. 

Pilihan memang di tangan kita namun mestilah disertakan pertimbangan yang waras. Setiap pilihan kita mesti ada baik dan buruknya, terimalah seadanya. ye dak?? tak semestinya yang kurang baik itu akan selamanya kelihatan comot, dan yang baik itu tak semestinya kelihatan indah selamanya. Tiada yang sempurna, yang sederhana itu indah.





(p/s: ketidaksempurnaan itu adalah kesempurnaan..)

No comments: